sträk ut din hand. jag kan inte ta emot.

när man sitter där i gropen med sin envishet.
kanske det egentligen beror på ovisshet.
eller i själva verket en osäkerhet.

man ska ta sig upp själv,
själva fan heller att ngn ska komma och visa sig duktig,
få cred för att den modigt hjälpte mig upp,
..och sänkte mitt självförtroende.
jag avr svag och behövde hjälp.

eller kan det sitta i från unga år.
då lejonkungen hamnade allt för ofta på tv-skärmen.
är man rädd för scar,
när handen gavs, klorna sprättes ut.
och bom. där ligger man,
på botten. trampas sönder.

när man då hör vuxna relatera till sagornas lyckliga slut.
vad är då verkligheten?

Kommentarer
Postat av: pulsera

Kommer ihåg precis och skulle aldrig vilja må sådär igen. jag minns jag minns :)

2010-01-11 @ 15:58:58
URL: http://pulsera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0