kycklingben = operation!

igår var ju lite spännande. åt middag med pappa, kyckling. redan här kan jag säga förbannade kyckling, för det satte sig fast som karlssons klister i min hals, varpå den svullnade och efter ett tag var syre inte längre en självklarhet för mig. ich,
tänkte att det går väl över, men icke. lagom till att rösten försvann ringde vi vårdsupplysningen. kolsyrat vatten var det första och sista försöket innan akuten. pappa sprang direkt och hämtade en öl - drick. BLÄ!
ingen öl, vi fick åka upp till mamma som bubblade eget, men likt en kork i halsen stoppades vattnet och 3ggr stannad vi för att spotta. mellanlandning i huset, sen fjuung iväg till st; görans.
"vi har inga redskap för hals, näsa-mun, ni får åka till KS. vi anser ambulans som lämpligast fordon."
blaaajj, ambulans får kycklingben? vi tog bilen.
slang genom näsan, klämningar och diverse röntgenbilder senare fick jag ett ID-band runt armen och en egen säng. tjoho.
de kom och kollade till mig 1ggr/h. sen väckte dem mig med "sover du? vi ska ge dig ombyte så kör vi ner till operationssalen" -whaaat ?! :S

här gäller det att hänga med och än en gång uppmärksammades piercingarna då de var strängt förbjudna. smileyn kunde jag inte få ut själv, med en saxtong som de la i min hand. de skulle promt göra det. och hej vad det blödde. två ggr bananbedövning och 10min av ren och skära klagomål från tanten gick den ena till vaktmästaren och hämtade en tong och kipsade av den! ah!

"vad gör du med dig? förstör din kropp!!"
"nu får du inte sätta i dem här igen"
"det är ju hemskt, att dem ens gör såhär"
"det borde vara kriminellt!"

in på operation.

"nu sprutar vi in lite morfin här. lite smärtstillande. lite sömnmedel. och på med syrgasen". donk, jag somnade. 3h senare trodde dem inte att jag avr vaken och fortsatte diskussionen om mina piercingar. tanten ville inte ge mig dem tillbaka. suck.

upprullad oå rummet. tack och lov är jag hemma nu och fasen heller att jag kmr vara nonchalant ang rensning va kycklingjävlar.

 

pappa fick med sig min mattebok! haha snällt. tacktack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0