minnen

varje dag försöker jag sudda,.
glömma och fortsätta framåt. fokusera.
gågågå. never look back.
men ju mer jag försöker, desto mer jag tänker.
ju tydligare blir det. svårare att tränga undan.



memories.
det sägs att de kan blekna med tiden. men försvinner dem?
elelr lägger de sig bara i ett annat arkiv i hjärnan.
rensas dem ngn gång, för att ge plats åt  annat, ngt nytt.
vilka prioriteras, de som verkligen betyder.
dem som satt spår i livet. bevaras dem väl?
är minnen här för att stanna, aldrig ge vika?
saknar man, eller bara minns.. det kanske beror på.
eller minnen. dem är ju oföränderliga. det är som ett foto,
taget från en annan tid.
varken tiden innan eller efter spelar ngn roll.
det var där och då.
så ja,
jag minns.
jag saknar.

fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0