hoppa. våga.



jag klänger mig fast i det lilla jag vet. det lilla jag kallar trygghet.
vad är trygghet, hur stimuleras den känslan?
har jag någonsin kännt det, eller bara velat. behöver jag verkligen det?
jag klarar mig själv, det ser ni ju. bull..shit.
men behöver man ngt man aldrig fick?
jag hade en trygghet, jag har en trygghet. men den är knapp.



jag har klättrat, byggt mig en avsats.
spänt fast mig hårt, ändå vågar jag inte släppa.
i rädsla för att ramla, trots att repet inte sviker,
våga rjag inte hoppa.
jag står och trampar där jag vet att jag kan stå ett tag.
tills armarna domnar.
jag står och trampar, väntar.
för istället för att hoppa, för att jag är rädd att falla.
väntar jag på att inte orka, och därmed falla.

vad har jag att förlorA?
varför är jag rädd, varför vågar jag inte?

hoppa. chansa. med allt att vinna.

Kommentarer
Postat av: amanda

Det du har att förlora är den destruktiva kontrollen. Klart du ska själv ha kontroll över ditt liv. Men kanske en annan form av kontroll? I övrigt skulle du inte förlora något alls. Du skulle bara vinna, vinna självsänsla <3

2009-10-16 @ 09:34:51
Postat av: deds

till a;

tack :)

men det är ju egentligen ingen kontroll som innebär.. kontroll.?. bara ett försök att hitta den, ett starkt sug efter ett behov jag inte kan tillfredställa. och det är det där jag aldrig kan förstå. disiplin och kontroll, varför är det så viktigt i mitt liv?

"överdriven konsumtion" av tolningen för dessa begrepp. yepp, allt eller inget. typiskt mig.

jag förstår ju bara inte att jag tappar den förbaskade kontrollen, av livet , istället.

suck. fuck this shit :P hah..



<3

2009-10-16 @ 09:40:51
URL: http://backtolife.blogg.se/
Postat av: amanda

Det är viktigt för att du tror att det är viktigt. Att det inte går att leva utan den. Men du kommer att inse att det inte behövs så mycket disiplin på det planet, man kan leva ändå. Men än vågar du inte slappna av. Det kommer =) Vi har ju hela våra liv kvar att leva =)

2009-10-16 @ 09:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0