hemma


när jag var liten fick jag knappt EN nyckel. jag var för liten, för slarvig.
jag tittade på vaktmästarens knippa fullt av fina grejer, nycklar. jag älskade dem.
samlade på dem, så fina. lekte och gjorde egna i papper.
satte fast mina nycklar till rummet på hemmanyckeln, fullt med nyckelringar.
dagboksnyckel, dubbla cykelnycklar och låtsasnycklar.
jag önskade att jag en gång skulle få gå runt med vaktästarnycklar. många.

nu sitter det 10st olika nycklar på min knippa och en flupp som öppnar skolans låsta dörr.
äntligen fick jag mina nycklar.
men hemmanyckeln, som ja så länge längtade efter när jag var liten.
förbannad över att vi inte hade överlås..
fick jag den?
vilken av alla nycklar leder hem till mig?
vart är mitt hem? vart bor ja, vart vill jag leva?
alltid på resande fot, vart kan jag sätta mig och pusta ut. 
bara andas.. säga "nu är jag hemma!!"  ?.. 
vem är jag? 
vart är jag?
vart ska jag?
 

det ständiga sökandet.
hem.. 



vilsen och en fortsatt vandring.
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag vet vart du hör hemma :) Är så mysigt att slippa ha ett helt rum för sig själv! <3

2009-10-06 @ 11:40:41
Postat av: deds

amanda;

hihi, det är mys att ha ngn att prata med på natten, (även om konversationen inte komms ihåg av somliga på morgonen) -.-

;)

love <3

2009-10-06 @ 14:01:54
URL: http://backtolife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0