fear.

tillbaka från enheten.
vad pratar vi om? ångesthantering? vad satt du där och sa egentligen, kan jag inte koncentrera mig?
vad är det som händer.
next time ville han att jag skulle ta med mig ngn..mamma. hm.
jag vill inte. varför vill jag inte?
det tog lång tid att identifiera.. räddsla.
jag hade totalt ratat det ordet och dess innebörd från mitt liv. jag vägrade att någonsin känna det. jag glömde bort hur det kändes, jag vägrade. nu känner jag det och jag förstod inte vad det var.
jag trodde att jag aldrig mer skulle tillåta mig själv att vara rädd, men det är det som hindrar mig nu. när jag insett att det inte bara är en sak jag faktriskt är rädd för, utan många.
jag är så öppen, men samtidigt har jag så många hemlighter. mitt i min öppenhet, gömmer jag mig i mina meningar. mitt framför ögonen blottar jag sanningen, men i en skepnad ingen kan förstå. jag gömmer och visar.
jag är så rädd att jag ska bli avslöjad. att mitt liv ska bli blottat, att ngn vänder mig in och ut oc visar min värsta sida. den lilla som sitter i ett hörn, ett skräcksenarium och ett sönderklippt lakan som skiftat färg. smutsig och ärrad. kryp som slickar såren, härjar i blodet.
jag vill inte belasta. rädd att visa svaghet. rädd att be om hjälp, när ingen kan hjälpa. rädd att förstöra.
jag är rädd.
så rädd.

att misslyckas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0