14oktober

14 oktober, ett år sen. ett helt jäkla år sen.
då skolsyster kallade in mig "vanlig kontroll", lurad. 
hemskickad, stod i affären och tittade på mat. den jag inte fick äta.
skulle gå hem, byta om och cykla till träningen. ett telefonsamtal. tillbaka i skolan.
ingen puls, inget blodtryck, huh. "du kommer svimma, får jag ringa din pappa?" 
bilen körde upp på parkeringen, utanför akuten. jag förstod ingenting.
sladdar, sprutor och människor i vita rockar. "ligg kvar i sängen, vi rullar iväg dig. här får du stanna ett tag."
fortfarande oförstående.

ett år sen.
då jag rycktes bort från allt.
sista dagen på träningen, sista dagen i skolan.
mitt liv försvann.
jag fördes iväg från mitt allt.
träningen, som jag byggt upp hela mitt liv på. det jag brann för.
kompisarna som gjorde mitt liv.
familjen som formade mig.

allt var bara borta, allt försvann.
14oktober.
ett datum jag aldrig kommer glömma.
14 oktober, då jag oförstående tittade i backspegeln och lämnade allt jag hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0