change

jag hör skratt, jag ser munnar som ler.
men det ser vi ju alltid. här.
men jag ser inte ögon som smärtar,
tankar som tynger och kroppar som hänger.
särgade hjärtan och plågande minnen.

lite körigt nu på slutet.
såg hur det ´dalade, rasade.

sömnen trashade, hoppet dimmades,
svikna handlingar och brytna förstroenden.
det tog hårt, det tar hårt.
det var mycket som rasade,
mycket som måste byggas om, på nytt.
lita och tro, hoppas.

vi är inte förbi. långt ifrån.
vi har ju knappt börjat.
upploppet är ännu långt bort.
men snälla, låt detta bli en nystart,
ën start på ngt bra, där det löser sig.
den sista, måhända hårdare än sten,
men sista sträckan, sen mål.

Kommentarer
Postat av: ella

fin&bra blogg!



btw; fint skrivet!

2009-11-13 @ 19:15:31
URL: http://daniellasamuelsson.blogg.se/
Postat av: diana

fint skrivet! ha en bra helg :)

2009-11-13 @ 19:37:22
URL: http://dianasl,blogg,se
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Fint skrivet! :)

2009-11-13 @ 20:36:27
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: ida

Snälla boosta min lillasysters ego i denna tävling där man kan vinna en resa till New York! Vi har fått stå ut med hennes tjat om att hon vill dit sen hon var 5 år gammal så snälla hjläp henne (och oss) så hon håller käft för en gång skull! .. Sen vill vi ju ge henne upplevelsen också ! :)

Postat av: Anonym

Hejsan! :D fin blogg! Allt bra denna lördag?

Nu har jag storstädat på min blogg, försöker få till det snyggt och så för nu ska jag komma igång och blogga mer igen! :D Det är så mycket kul som händer under min artistutbildning så då vill man ju dela med sig..^^ Självklart massa annat kul också som händer! :) va gärna med och följ! :) Följer du mig på bloglovin lovar jag att göra det samma! :D (Bara du säger till så. ;-) svårt att veta annars.. :P)



KRAMIS i massor!

xx C...

2009-11-14 @ 13:43:02
Postat av: Cajsa

kanske ska skriva min adress också..XD

2009-11-14 @ 13:43:18
URL: http://cajsa1.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0