heaven and hell.

jag står med ena benet i helvetet och andra i himmelen.  hur ska jag kunna gå rakt när det ena benet nära inpå brinner upp utav hettan, medan ben nr.2 svävar så skönt på sitt vita fluffiga moln? 
med dessa kontraster.., kan jag inte gå, inte rakt fram i varje fall, inte utan törnar och stenar. 
hur kan de befinna sig på sådana olika miljöer när de tillhör samma stomme, sitter på samma stam, samma kropp.. min kropp. de ska lyda mina signaler som jag skickar från hjärnan. de ska bara svischa förbi varandra, göra en hive5 när de möts på mitten, för att sedan svingas åt varsitt håll, så att jag kan gå.
gå utan att snubbla, utan att ramla. 
men dem bara springer åt varsitt håll.. 

heaven and hell. 
nu vet jag hur det känns att vara på båda ställena ...., samtidigt.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0