positiva listan..

*pip* (sms) "du har mail!"
gick ner till datorn och yes, ett mail från mamma;

positiva listan..

Kär i min pojkvän som är snäll och omtänksam

Riktiga vänner som tycker om mig


Snäll lillebror som bryr sig väldigt mycket om mig

Mamma som älskar mig och som alltid bryr sig  

Pappa som tycker om mig och bryr sig

Storebror som bryr sig och som tycker om mig som jag är

En supercharmig brorson Felix och bara jag tittar på honom blir jag glad

Världens bästa faster Nilla

En släkt som saknar mig när jag inte  är med, de frågar efter mig


Får, om jag vill, äta god hälsosam mat varje dag

Tillgång till bil även om jag inte nu kan köra själv

Skapligt med pengar, kan få en ny hjälm till skidåkningen fastän jag egentligen inte behöver

Ett hus att bo i

Ett hus till att bo i

Kläder i överflöd


Förutom anorexin och dess följdeffekter - fysiskt frisk, inga allvarliga andra fysiska sjukdomar (vad vi vet)

Möjlighet att åka på sommarsemester med familjen om jag vill

Möjlighet att åka skidor med familjen varje år

Snäll rektor som bryr sig och som hjälper mig börja om på nytt


Fortsätt nu att fylla på......


......

otroligt snällt, verkligen. behövde jag idag, tack mamma.
men det finns en grej på den här listan som nästan förstörde det positiva. en grej och självklart gräver jag ner mig i det.
men jag ser det, och jag vet. undrar om det inte är omvänt, egentligen.

och jadu mamma, jag ser även undermeningarNA.. det som så tydligt är skrivet, men bakom annan text. men ja, jag ser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0