2009

2009.
jag skulle ha firat min 18års dag.
gått ut på krogen med mitt eget lägg på nyår.
jag skulle legat begraven i läxor, slängt dem i väggen.
för jag skulle inte behövt dem mer.
student. jag skulle tagit studenten.
planerat.

det var klart.
men något hände. något oväntat.
det krascha, väntat, men ack så oplanerat.
oj så ovälkomnat och fel.

det gick inte att stoppa. det fortsatte.
det gick fort, oj så snabbt.
totalstopp. ena foten i graven.
jag tog mig upp. stopp igen.

jag såg min almenacka spolas i toaletten,
ner i avloppen tsm med min framtid.
jag såg allt försvinna, virvlas ned.
jag gav upp. nästan.
kämpa.

huvudet sänkt, rädd för att se det jag inte skulle uppleva.
i år.
en pinne i nacken, för att hålla den uppe.
log jag mot alla studenter.
hoppade på flaken, sjöng att allt var slut.
det kändes slut,
klumpen satt som gjuten. hörde mitt namn.
såg min rektor, oj avd ont det gjorde.
det tog ett tag, men jag reste mig.

för nu ser jag.

2009.
det varit mitt år i alla fall.
jag reste mig upp, starkare än någonsin.
jag hukar fortfarande, men är påväg.
mot ett liv jag aldrig levt. men önskat.
jag fick allt. liv, kärlek, vändkap.
kännt att jag levt. dessutom.
jag har firat. firat studenten.
med alla jag älskar. alal som betyder.
det kunde inte blivit ett bättre studentår.
det slutade bra.


med alla jag älskar.
hela månaden. galen.
rolig, flippad. och helt underbar.
motgångar här och där, men oj .

mottagningen är det som saknas.
bagatell.
next year.
då ahr det gått ett år.
2009 var mitt år.
2010 hämtar jag bara upp resterna.
från partyt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0