teknik.

nowadays blir man helt handikappad utan internet och mobil.
så de senaste dagarna har jag varit ... halvt handikappad. mobil har jag haft, (Tack&lov), men internet är totalfuckad, likaså alla 128 datorerna som står här och där och BORDE funka, men icke.
så agritionen utlöst.

aningen tragiskt det där egentligen..
varför nöjer vi oss aldrig?
när vi lärde oss kommunicera via tecken, ritningar och så småningom skrift. ja då underlättar vi med en penna, och därefter ett papper. helt okej. ett frimärke, postlådor och sommarjobbande ungar som cyklar runt till husets små lådor, fullt acceptabelt.

men vad hände sen?
vi var duktiga i steg 1, när vi lät pennan bytas ut mot våra egna arbetande fingrar. men vad gick snett sen? då fingarna endast gjorde små knapptryck på ett bord av bokstäver och ett musklick på "send", så skippade vi hela penna,papper,frimärke,postlåda,sortering och brevbärare. stackars unge, back to basic månadspeng.

jag gillar snigelpost, som det så fint numera kallas. ett handskrivet brev, finns det något roligare att hitta i brevlådan?

är teknikens ständigt utvecklande och människans omättliga törstnad efter ännu mer, verkligen bra?
snart kommer vi varken behöva prata, gå eller ens sitta om vi ej behagar.
vad händer med samhället?

ska jag säga, mobilnörd nr. 1, och halvhandikappad pga hackigt internet..
men ja, man blir som man lever, eller vare nu heter.


Kommentarer
Postat av: Hugo S.

SV; Tack som fan, det peppar!

2009-12-22 @ 00:55:40
URL: http://stjartpet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0