jag vill ha förmågan att ta vara på tiden.

Tiden läker alla sår, jag vill inte ha någon tid.
Den ger mig sår, leker med mina känslor.
Jag vill spola fram, men fortfarande uppleva.
Finnas och leva, ta vara på.
Rädd när det tickar, vad som komma skall.
Med längtan finns ett mål, långt fram.
Bläddrar fram ett kapitel, inga sidor existerar.
Sluter mina ögon, ser det jag vill se.
Mörker förvränger, fruktan rullar på duken.
Längtar och hoppas, föreställer utan facit.
Saknad ger drömmar, väcker mig om natten.
Kan inte leva i min egen värld, missa den riktiga.
Vill inte längta, bara ta vara på.
Vi vet vad vi har, inte vad vi får. Time will tell.
För tid är det vi får, det vi bör ta vara på.


jag vill ha förmågan att ta vara på tiden.


Kommentarer
Postat av: Jenny

ramla in på din blogg av en slump, skriver riktigt fina texter! keep up the good work!

2009-12-09 @ 19:28:49
URL: http://yeahnyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0