jag ska.

jag vs. me,
kämpar mot mig själv.
river inga murar,
andra än mellan himmel och jord.
ligger på golvet,
av egna sparkar.
känslorna stängs av,
når inte mig.
egna angripningar,
hoppar rakt igenom.
mördande blickar i spegeln,
reflekteras.
fortsätter bort,
träffar en oskyldig.

mitt fel,
mina slag.
en oskyldig gestalt,
får känna mina plågor.

orkeslös kropp,
känslokallt yttre.
inre spillror,
jag har sönder.

krossar och svär,
en dag reser jag mig.

dagen kommer,
imorgn också.

förlamad,
slår i frustration.

muskelförtvining,
tog med sig hoppet.
styrkan ströps,
hänger i repet.

livets mening,
live today konceptet spårlöst.
spårhunden är förkyld,
snön täckte mina spår.

men jag ska.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0