kontroll

kontroll.. master of your mind. 
psyket är en allt bra konstig del av ens kropp. kropp och psyke, två olika saker? ja. nej.
dock parasitliknande saker som håller hårt om varandra. sliter och drar, påverkar. 
det är ngn som styr över min hjärna, denna ngn är jag. det är jag själv som styr över mitt normala tänkande. låter det realistiskt ? man har ju bara en hjärna, hur kan man då styra över det psyke som man i vanliga fall lever från?
detta "extra-psyke" - vart kmr det ifrån? tränga sig på utan att knacka, utan att jag bett det stiga på. trösken vid dörren var väl inget direkt hinder, låset var lätt att dyrka upp, dörren hade inga särskilda reglar. 
och om det är jag själv, kan jag inte bara tänka runt det, tänka om, vara lite smart för en gångs skull. 
hur kan JAG ens tillåta MIG SJÄLV att göra ngt sånthär mot MIG själv?
tankebanor i cirklar, otänkta tankar, avlastade handlingar, förträngda uppmananden, gömda steg, dålda tider.
är det vad som kallas att ha kontroll... eller bara förstöra.. ?

Kommentarer
Postat av: Rebecka

det är inte du som gjort detta mot dig själv, det är en sjukdom denise. Det är svårt att förstå att det är en sjukdom lika mycket som en förkylning eller cancer, men det är det!

2008-11-07 @ 18:56:00
Postat av: AnnaP

Ursch, dom där fick jag också dricka. Jag hatar näringsdrycker :P

2008-11-07 @ 18:59:42
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0