dubbelmoral

dubbelmoral, finns det ngt värre? 
du vet.. hur man om och om igen klagar på människor som visar upp den sidan, den sidan som vi alla har.
visst de behöver inte alltid tyda på ngt negativt, eller hur? det är bara kopplingen man gör till ordet som ibland kan vara aningen negativt. och så sitter jag här..
lyssnar på mina båda sidors ständiga konflikt. hur jag dessutom utåt visar två helt olika personer.
det är till och med olika på namnen, mina två personligheter har två olika och egna namn.
är inte det höjden av negativ dubbelmoral? det är sjukt.
och jag kan bara sitta här och lyssna, känna hur jag dras från ena tankebanan till den andra. hur de från varsitt håll men från samma hål hämtar energi för att få fram just sin vilja till mina handlingar. varför är den sämsta så stark?
varför ser jag den positiva vika undan PRECIS millimetern framför handlingen? hur den andra sidan strömmar fram i form av en het jävla stark rödlysande sak, som bländar den andra som ett stoppljus, får den att stanna och ge vika. alltid i sista sekund. samma sak, varje gång.
den positiva tanken är stark, men för snäll.. snälla, ge inte vika mer.


Kommentarer
Postat av: vip

<3

2008-10-25 @ 19:31:33
Postat av: c

blev nyss kär i din blogg n:

2010-01-13 @ 20:26:38
URL: http://medicineball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0